Pagina's

zaterdag 21 september 2013

De Cursus


Eindelijk gaat het gebeuren. Na jarenlang te hebben geroepen ik wil nog een keer een cursus fotografie gaan doen, gaat het nu dan eindelijk gebeuren.

Nadat een vriendin had geroepen is het wat voor jou? heb ik me dan toch ingeschreven. Tenminste dat dacht ik.
Maar de fotograaf mailde me terug. Wat in 29 jaar nog nooit gebeurt is, is nu aan de hand. De fotograaf had geen inschrijvingen en moest de cursus afzeggen.

Te weinig deelname was het antwoord.

shit, balen, maar niets aan te doen.

En eigenlijk dacht ik ook een beetje, pffff, daar ben ik vanaf. Want stiekem vond ik het toch een beetje eng.
In de eerste plaats omdat de cursus in een andere plaats is en door mijn nachtblindheid en het feit dat ik 26 jaar geleden drie paarden op de snelweg heb doodgereden durf ik in het donker niet te rijden.
Maar zoals een wijze nicht eens tegen me zei, daar moet je je overheen zetten want anders kom je nergens meer. (waar)

En wat denk je? Na een week mailde de fotograaf me met de vraag hoe ik tegenover een privé cursus stond. Nou ja, voor hetzelfde geld, op dezelfde locatie. Daar kan ik geen nee op zeggen.

Dus vandaag op pad om wat voorbereidingen te treffen voor de aanstaande cursus.
Een fotomap gekocht, een kladblok, pennen, etui enz.

Eerder in de week al de fotografieboeken opgezocht om een voorstudie te gaan doen omdat ik niet geheel dom wil overkomen op de cursus.


Maar gatver wat zijn die boeken ingewikkeld, dus dat maar snel opgegeven.

Het leuke van het verhaal is wel dat je opdrachten gaat krijgen en mijn vriendin die de vervolg cursus doet heeft voorgesteld om dat met zijn tweeën te gaan doen. Ik denk zomaar dat het een heel gezellig jaartje gaat worden.
 
 
ik hou er van.
 
 
 
 

11 opmerkingen:

Barbara zei

Oh Saskia, wat leuk dat je een fotografie cursus gaat volgen. Ik ben heel benieuwd hoe jij het vindt. Eigenlijk jammer dat veel mensen goede fotografie tips voor zich houden. Dus privé les lijkt me dan ook helemaal top, dan kun je zelf aangeven wat je wilt leren en niet alleen algemene fotografie. Ik wacht nieuwsgierig op het vervolg van je avontuur.

Liefs,
B.

linda zei

Super privé les volgens mij ga je daar heel veel van leren, ik ga ook maar weer eens kijken wil ook al een hele tijd maar heb gewoon zo weinig tijd... Nu doe ik maar wat maar merk wel nu met bloggen dat het echt niet makkelijk is om mooie foto's te maken.
Heel veel succes en zie graag het resultaat op je blog
Fijne zondag
Groetjes Linda

Home and Lifestyle zei

Privé les lijkt mij wel gaaf, je kunt dan heel gericht werken en zodra je iets niets snapt, meteen aan de bel trekken. Ik heb via het werk van mijn man een cursus gehad, leerzaam maar nog steeds vind ik dingen lastig en snap ik nog lang niet alles. Ik weet zeker dat je achteraf blij zult zijn dat je de stap hebt gezet.

Veel succes! Lieve groet, Ingrid

Gerry zei

Leuk dat je priveles krijgt. Dan komt je wens toch uit en alleen krijg je veel meer aandacht!
Ik wens je heel veel succes!

Lieve groet,
Gerry

ida zei

Wat goed van je dat je toch de cursus gaat doen en dat ook nog een een prive cursus , ik wens succes en we gaan er vast wat van zien ...mooie foto's dat zeker !
Ps bedankt voor berichtje op mijn blog en kreeg ook een pinterest bericht ik volg je hoor !
Liefs Ida

ida zei

Wat goed van je dat je toch de cursus gaat doen en dat ook nog een een prive cursus , ik wens succes en we gaan er vast wat van zien ...mooie foto's dat zeker !
Ps bedankt voor berichtje op mijn blog en kreeg ook een pinterest bericht ik volg je hoor !
Liefs Ida

Bonjade zei

Wat super een foto cursus......Heb het ooit ook eens gedaan, echt leuk! Niet dat ik er nog veel van weet :)
En samen met een vriendin is wel zo gezellig.

Veel succes.

Fijne zondag

Gerralda van Vreeswijk zei

Nou wat een mazzel zeg joh! Nou ff door de zure appel heen om door die theorie te komen en dan voor het echte werk. Geniet ervan joh!

Lieve groet,
Gerralda

La Blomst-Living zei

Een privé cursus is helemaal super natuurlijk en dan nog ook eens gezellig met je vriendin.
Dat gaat leuk worden, succes hoor!
Lieve groet, Linda

inge van der sanden zei

Leuk dat de cursus toch door gaat.
Succes ermee.

Fijne Week,
Inge, my choice

A place for my home zei

Wat fijn dat de cursus alsnog doorgaat! En privé is helemaal super. Kan je gelijk je eventuele vragen stellen. Zo'n cursus staat nog steeds op mijn lijstje.. Maar eerst nog wat andere dingen :-) Veel succes!

Fijne week.

Groetjes, Cynthia