Pagina's

woensdag 30 januari 2013

ik weet het even niet

Ik worstel al een hele tijd met een probleem.
al jarenlang heb ik een atieke grenen kast in de woonkamer, en van mij mag hij eruit, past totaal niet meer bij de inrichting.  Maar mijn man is erggggg gehecht aan de kast en hij mag niet weg. zoooo jammer, nu ben ik al voorzichtig begonnen om voor te stellen de kast een kleurtje te geven. Maar ik weet even niet wat, moet ik een dekkende verf nemen, of een krijtverf??? welke kleur??? als ik hem wit maak, dan vind ik het niet zo leuk tegen een witte muur. Moet ik de muur gaan verfen, ik weet het niet meer. Wil ook niet dat mijn kamer te donker wordt door een kleur op de muur, mijn vloer is al aardig donker. help, help help.

11 opmerkingen:

Marjonel M zei

Dat heb ik nu ook altijd, wel of niet licht of donker, nou ja waarom kleur je de kast niet het zelfde als je spekkastje??

Je komt er vast wel uit.
Liefs, Marjonel

Arja van Garderen zei

Ik zou hem lichte grijze kleur geven (matte krijtverf) dat maakt hem stoer.
Succes!!

Angeline zei

ik heb met het zelfde probleem gezeten. ik heb de kast wit gemaakt(ook tegen een witte muur) op de kast staat een mandje en een oud bruin kistje. aan de deur hangt een groot hart (met stro) aan aan het slot zit een brocante label. ik vond het een grote stap, maar ik zou niet meer anders willen. (ik zal je nog sterker vertellen alles in huis heeft vanaf die tijd een witte kleur gekregen) ook mijn slaapkamer kast hebben wij een likje verf gegeven (ook de kleur wit) het boven randje van de kast heb ik bekleed met een randje kant. wit tegen wit geeft rust en je kan eindeloos veranderen met kleur aan of op de kast!! ik heb histor matte lak gebruikt 6400 (in het begin glans het maar als je een paar weken verder bent dan wordt het mat! succes ermee. liefs angeline ( ik zal binnenkort ff een foto op mijn blog zetten)

http://truutske.blogspot.com zei

Jeetje wat een dilemma. Tja, ik ben een echt wit mens heb (bijna) alles wit in huis dus ik
zou voor wit kiezen maar....licht grijs lijkt me ook erg mooi hoor.
Welke verf je moet kiezen...kan ik je niet raden maar het zal best in orde komen.
Ben wel benieuwd welke beslissing je gaat nemen als manlief
eenmaal 'over de brug'is. ...ook voor hem een moeilijke beslissing, toch.
Fijne dag, Trudie

Marjon zei

Bij mij waren alle meubels van frans eiken en in de originele kleur, ik heb alles geverfd en iedereen verklaarde mij voor gek. Het is zo mooi geworden en wat ben ik blij dat ik het gedaan heb....Wij hebben uiteindelijk een muur grijs gemaakt en het is helemaal niet donker in de woonkamer...het wit staat er prachtig bij...maar het hoeft niet....Ik heb ook een matte krijtverf genomen.....veel succes en laat manlief maar eens op de blogs kijken...lieve groet Marjon

It Is The way of life zei

Tja moeilijk hoor iederéén geeft je nu idéén maar zelf heb ik ook een grenen kast en die heb ik ook geverfd gebroken wit en die staat tegen een mooie leigrijze muur .Maar ik zou voor een witte kast gaan net als je andere witte meubels en de muur verven !Succes met wat het gaat worden !
Liefs Ida

Miriam zei

Hoi Saskia! Ik snap het... Maar ik denk dat je er toch best wat moois van kunt maken!
Of de muur met een matgrijze krijtverf verven en de kast 'oud wit'.
Of de muur zo laten en de kast met een matgrijze verf bewerken!

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes,
Miriam

('t Bezige Bijtje)

Loraine Living zei

Hoi saskia, ik heb ook zo'n kast en ja ook grenen. Hij zit in de lak dus dat wordt een werkje. Maar wit tegen wit is wel rustig ;) het kleur altijd wel iets anders. Ik zou wel matte verf gebruiken maar geen krijtverf op de kast, moeilijk hé.
Groetjes Diana

Home and Lifestyle zei

Een paar jaar geleden heb ik een kast geverfd die ik kreeg na het overlijden van mijn moeder. De kast was houtkleurig, dat vond ik niet mooi maar het model vond ik prachtig. Samen met een vriendin hebben we de kast geschilderd met Historical White van P.ainting the Past en ik ben er nog altijd blij mee. Ik heb even gezocht naar posten op mijn blog waar je de kast kunt zien, maar mijn blog is zeer traag...dat schoot niet op. Wij hebben ook een vitrinekast in de kamer staan, deze was bij aanschaf al wit maar omdat wij dat tegen een witte muur ook niet zo mooi vonden maar ook niet de hele muur wilden verven, hebben we een vlak op de muur geschilderd die van een kleur is voorzien. Als je bladert op mijn blog, kom je ze vanzelf tegen.

Ik ben trouwens volger geworden! Volgens mij een beetje laat maar er zijn in blogland meerdere 'saskia's' en omdat ik zoveel blogs volg, duurt het soms wat lang voordat ik in de gaten heb dat het niet degene is die ik voor ogen heb :)!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Old Red Barn zei

Dan zou ik de kast een kleurtje geven. Krijtverf of Milk Paint. Een zacht kleurtje?

Goedele

Alie zei

Ja natuurlijk, een kleurtje. Ik heb al zo veel kasten geverfd. De eerste keer is het altijd eng, maar als je begint, wil je alles wel verven. Gewoon naar de schilder gaan en een prachtige krijtverf uitzoeken. Dat is heerlijke, makkelijke verf om op te brengen en je krijgt er een plaatje voor terug. Succes! Groetjes Alie