Pagina's

vrijdag 15 juni 2012

goed gesprek

Vanmorgen heb ik een goed gesprek gehad met onze Bink.
Bink luister, ik wil dolgraag met je mee naar buiten, en ik weet dat je heel nodig moet, maar heb je naar buiten gekeken? 
Ja dat bedoel ik, hondenweer. En geloof me, Bink snapt dat. Hij legt zijn kop neer en slaakt een diepe zucht.
Uiteindelijk kan ik het niet langer uitstellen en trek een regenjack aan en wij gaan op pad. Onze Bink zit er totaal niet mee dat hij nat wordt, integendeel hij wordt dan net een dolle stier, begint te rennen en vergeet dat ik ook nog aan het lijntje zit. Dus alle verstandige mensen die achter hun geraniums voor het raam zitten zijn getuige van een dolle hond met daarachter een blauwe waas (ik dus) die door het park gesleurd wordt en ternauwernood een paar dikke boomstammen weet te ontwijken. Geheel buiten adem komen we weer thuis waar natte Bink nog een ererondje maakt door de woonkamer zodat ik de kamer weer kan dweilen en ploft dan neer. En weet je, toch hou ik van dat beest,  met heel mijn hart. En ach een beetje lichaamsbeweging is ook zo gek nog niet.



een fijn weekend voor iedereen

19 opmerkingen:

Het lijstje van brocante zei

Ik ken het gevoel Sas.....Sam wil niet naar buiten als het regent....maar toch moeten we.....ik sleur hem dan naar buiten.....doet vlug zijn behoefte.....en word weer blij als we richting huis gaan.....springt trouw in zijn mand....hij weet dat hij niet op de bank mag als hij nat is......wat zijn onze hondjes toch SUPER!!!!!!!
Fijne dag nog...ik hoop dat we vanmiddag een droog ritje hebben.
Met lieve groetjes,
Silvia

Gerry zei

Jij moet weer dweilen en hondlief ligt er als de onschuld bij en je lief aan te kijken! Prachtig!
Fijn weekend Saskia en we hopen met en beeje zon!

Lieve groet,
Gerry

Martine zei

Hi hi geweldig hoe je het beschrijft. Ik zal met onze hond ook eens in gesprek gaan. Maar waarschijnlijk zal ze denken: je tuut maar lekker, ik doe toch mijn eigen zin :)
Een fijn en droog weekend,
Lieve groet Martine

Tanja zei

Ik moet wel lachen om je post en zie het ook helemaal voor me, ik weet hoe het is om met je hond door weer en wind naar buiten te moeten, dus ik zeg even heel eerlijk dat ik blij ben dat ik nu katten heb.

Mooi weekend Saskia, ik duim met je mee voor mooi weer

Liefs
Tanja

Marjonel M zei

Haha zo herkenbaar, wij hebben een Duitse staande draadhaar die is net zo gek maar dan meer met vogels eenden en ander gefladder,Daardoor belanden wij soms ook bijna op de kop in een sloot.
Dus ik weet wat je bedoeld, mooie foto's heb je gemaakt.

Fijn weekend lieve groet, Marjonel

petra zei

Haha...ik zie het helemaal voor me! je beschrijfd het zo gezellig en leuk,dat ik eigenlijk
vergeet dat je toch door dat weer moet!
En tja.....daarna moeten dweilen omdat Bink met zijn grote hondenlijf weer alles onder spettert!!
Het is net als met kinderen...mijn jongste staat op dit moment een kwarktaar te maken....Heerlijk!!
Maar m'n keuken...:))
Maar ja he.....ik snap je!!

Fijn weekend en een knuf voor Bink!!
Petra,

Ellen zei

Hallo Saskia, bedankt voor je bezoekje en dat je volger bent geworden. Ik ben gelijk maar even bij jou aangewipt;-).
Erg gezellig hier en inderdaad honden begrijpen je zo goed, onze witte herder Amy heeft maar een half woord nodig. Je hebt een erg gezellig Blog, dus natuurlijk ben ik ook bij jou volger geworden hoor.

Groetjes en een heel fijn weekend,
Ellen

Nancy B. zei

Heel herkenbaar. Maar ik voer geen hele gesprekken met onze Sam hoor. Hoe oud is jullie labrador?
Wij hebben er eentje van 10 maanden.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Sweet Sienna Hope zei

Wat ziet hij er schattig uit!

Debbie zei

Whahahah ik ken het helemaal. Onze franse bull draait weer om en rent hard naar huis als het zo hard regent. Dan maar geen plasje denk ze dan!!!
Fijn weekend..
Liefs Debbie

It's me zei

Hahahaha...hier precies hetzelfde vanmorgen en dan dubbel......sjuchttt...wat een weer.....xxx...

oale zei

Ik heb deze week ook al diverse gesprekken met onze Boef gehad, omdat hij hem constant smeert. Er zijn namelijk wat vrouwtjes loops hier in de buurt dus dan weet jij het wel. Het helpt trouwens niet echt..... Groetjes Alie

Le Style zei

Hahaha, zoals jij het omschrijft en dan Bink die zo lief op de foto staat, geweldig.
En ja toch vol liefde .....

Ik wens je een fijn weekend verder!

Atelier Valerie zei

Ik zelf heb geen hond, maar ik vind de jouwe zo een lieverd.
Ik wou dat ik hem een dikke knuffel kon geven.
Nog een fijne avond, groetjes Valerie.

Yvonne zei

Leuk stukje Saskia. Heel herkenbaar. Onze hond wil ook nooit naar buiten als het regent en is vaak nog eerder thuis dan ik.
't is wel een heel leuk beest hoor!
Fijne week en werkse, groetjes Yvonne

Home and Lifestyle zei

Ik heb er al helemaal beelden bij! Mijn moeder werd vroeger ook door onze hond uitgelaten, niet alleen met slecht weer maar altijd omdat de hond gewoon veel sterker was dan zij. Dat hebben we dus op een gegeven moment maar van haar afgenomen! Mooie hond heb je!!

Lieve groet, Ingrid

P.S. Ik heb mij als volger aangemeld hoor, dus ik kom vaker buurten :)!

It Is The way of life zei

Hoi Saskia ,wat lief dat je een berichtje achter liet op mijn post .
En wat heb je een lieve hond , heerlijk om je verhaal te lezen ik ga je volgen !
Lieve gr..ida

Miranda zei

Op deze manier bezorg je waarschijnlijk wel veel mensen een lach ;) Ook hier wordt geregeld een rondje door de regen gelopen met de hond, al hoewel onze hond geen fan van water is, maar ach een beetje beweging is altijd gezond.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

marga zei

Whoeaaahahaha.....ik zie het al helemaal voor me.
Zo vergaat het mij ook wel eens met die twee van ons.
Maar ze worden wel eerst afgedroogd voor we weer naar binnen
gaan......ook hun poten.
Ik ben goed maar niet gek!
Liefs Marga